Oeps! Alweer te lang geleden!

2 april 2017 - Zurich, Zwitserland

Oepsie, ik heb al even geen update meer geplaatst.
Dat betekent zeker niet dat ik heb stilgezeten in de tussentijd. Integendeel zelfs!

Om te beginnen heb door de weeks kliniek. Dat start zo rond 7.15u/7.30u en eindigt meestal rond een uurtje of 17u/18u. Maar uiteraard houden spoedgevallen zich zeker niet aan die tijden, dus het loopt regelmatig wat uit. Dat is helemaal niet erg, zeker niet als het interessante gevallen zijn! Gelukkig hebben we al aardig wat interessante casussen gehad: neurologische problemen, drachtige merries met koliek, een paard met een scheur in zijn middenrif, alle soorten koliek, weesveulentjes, en ga zo maar door. Deze week werd er ook een nascholing over veulens gegeven die ik bij mocht wonen. Er werden verschillende lezingen gegeven over wat te doen na de verlening, problemen bij pasgeboren veulentjes, immuniteit en nog veel meer. Heel interessant!
En nu gaat morgen alweer mijn laatste kliniekweek hier in... Ik ga helpen op de afdeling Anesthesie. Ben heel benieuwd!

Ondanks dat de dagen op kliniek lang zijn en er door de week dus weinig vrije tijd over blijft, maak ik wel graag wat vrije tijd in het weekend om te genieten van alles wat Zürich en de omgeving te bieden heeft!

Zo waren we twee weken geleden een uurtje eerder klaar op kliniek. En omdat het prachtig weer was, besloot ik het kleinste eilandje van de stad op te zoeken. Het is echt mini, in minder dan twee minuten ben je rondgelopen. Maar het was een heerlijke plek om even bij te komen van de dag. Zeker zo aan het water, met allerlei zeilbootjes voor je die liggen te dobberen, geeft echt een vakantiegevoel.

Vorig weekend ben ik opnieuw naar de Uetliberg geweest. Deze keer heb ik de bergpas tussen de twee bergen gelopen en daarna via de bergwand afgedaald. Wat was het daar mooi! Het weer was ook perfect, dat helpt natuurijk ook in de beleving. Maar wat een fenomenaal uitzicht! En dan nog een mooi grasveld op de bergwand vinden voor een picknick, perfect!!

Vrijdag was het hier wederom prachtig weer en besloot ik mezelf te trakteren en het weekend goed te beginnen. Na kliniek ben ik naar de Chinese tuin gegaan. Ontzettend mooi! Wel erg jammer dat ze aan het renoveren waren en er dus veel steigers stonden. Daarna ben ik langs het water terug in de richting van de stad gelopen, heb ik een Thais eettentje opgezocht en mijn noodles heerlijk aan het water opgegeten. Wederom vakantiegevoel!!

Gisteren ben ik in de stad geweest en heb daar wat foto's gemaakt met mijn camera (helaas heb ik geen kabeltje hier, dus die foto's houden jullie nog tegoed). Ik heb daar wat kleine souveniertjes gekocht en vervolgens besloot ik dat het tijd was om de Lindt Factory te bezoeken. Je kunt niet 2,5 maand in Zwitserland wonen en ook og eens zo dichtbij de fabriek, zonder deze te bezoeken! Zodra je het fabrieksterrein naderde rook je al de cacao en warme chocolade. Walhalla!!!! De fabriek zelf was helaas niet open voor bezoekers, maar de winkel gelukkig wel. Ik heb alvast wat chocolade ingeslagen voor de Paasdagen!

Morgen begint dus mijn laatste week kliniek en moet ik langzaam gaan denken aan mijn terugkeer naar Nederland en België. Natuurlijk kijk ik er naar uit om vrienden en familie weer te zien, maar ik wil hier nog niet weg. Kunnen jullie niet gewoon deze kant op komen ;) ?!

1. Moeder Margot:
    2 april 2017
    Hoi lieve Maris,
    Ik wil echt wel jouw kant opkomen hoor! Geniet nog lekker he!
  2. Maris Terpstra:
    2 april 2017