Bye Holland, Bye Belgium, Hello Switzerland!

2 februari 2017 - Zurich, Zwitserland

En dan ineens is het zover, over een paar uur zit ik in Zürich!
Wat is de tijd voorbijgevlogen. Inpakken moet in een rush, zoveel tijd is er niet meer. Heb ik wel alles? Aaarrrggh! Het past niet! Mam, HELP! Enigste oplossing: een extra bagage-stuk inchecken.

Zodra deze stress voorbij is, komt de vermoeidheid maar vooral de zin om aan het avontuur te beginnen. IK GA NAAR ZWITSERLAND!!! Gelukkig komt mijn lieve familie mij uitzwaaien en dan kan ik de rij in voor de douane. Alles verloopt vlekkeloos en het vliegtuig vertrekt mooi op tijd. ik vlieg de zonsondergang tegemoet, wat een prachtig uitzicht!! Na nog geen anderhalf uur land ik op het vliegveld van Zürich. De bagage vind ik al snel en nu kan het zoeken naar de juiste tram beginnen. Bepakt en bezakt (letterlijk) wurm ik me over het station naar buiten. Ik heb al snel de juiste gevonden en na een klein half uur kom ik aan op de bestemming. Nog een korte wandeling (wat immens lang lijkt als je al die kilo's bagage moet meeslepen) en dan kom ik aan bij het appartement waar ik wordt opgewacht door een lieve vrouw die me in gebrekkig Engels en onverstaanbaar Zwitsers Duits de basics uitlegt. Ik knik en glimlach (gelukkig ligt er een brief in het Engels geschreven klaar van de eigenlijke bewoonster) en ze vertrekt. Zo, ik ben er!