Sunny Family Weekend!!

14 maart 2017 - Zurich, Zwitserland

Afgelopen week brak het lenteweer ook hier in Zurich door. Op de kliniek was het prettig druk, met genoeg tijd om zo nu en dan een 'bespreking' in de zon te doen.
Weer een aantal interessante gevallen gezien en me vooral heel goed vermaakt.

Maar het leukste van afgelopen weekend was wel het weekend. Mijn allerliefste moeder en zusjes kwamen op bezoek! Wat een feest!
Vrijdag begonnen we goed met een Zwitserse kaasfondue. Wat blijft dat toch smullen.

Zaterdag was het dan tijd voor de grote tour door de stad. Helaas was 1 van mijn zusjes al de hele week ziek, en moesten we het soms wat rustiger aan doen. Geen straf om af en toe even lekker in het zonnetje te zitten! Ik heb ze veel kunnen laten zien. Alle grote monumenten en plaatsen zijn aan bod gekomen. Aan het einde van de dag zijn we naar de botanische tuin van de universiteit gegaan. Een hele fijne, rustige plek, die volgens mij (als alles in bloei staat) prachtig kan zijn! Ook de tropische tuinen in de 'bollen' zijn erg leuk om te bezichtigen.
Na het uitzwaaien van 1 van mijn zusjes (die lekker op bed zou gaan liggen) zijn mijn andere zusje, moeder en ik nog naar de Chinese Tuin gegaan. Helaas was deze nog niet geopend, dus hebben we vooral de muur mogen aanschouwen ;) Maar de tuin is gelegen in een prachtig park aan het water, waar iemand geinige rots-kunstwerken aan het maken was. Tel daar de ondergaande zon en zeer aangename temperatuur bij op en men heeft echt het vakantie gevoel!!

Zondag was het tijd voor een meer sportieve uitstap. We zouden 1 van de bergen gaan bezoeken welke aan de rand van de stad gelegen zijn. Eerst met de kabelbaan omhoog en dan een leuke route zoeken. Tussen 2 bergtoppen in ligt een planetenweg, waar het gehele zonnestelsel in het klein ligt langs de wandelpaden. Leuke routes met een vooral fantastisch uitzicht!! Echt genieten! En barbecuen is ook hier een ding, genoeg mensen die worsten meenamen om fijn boven een kampvuur te grillen ;)

Na een kort bezoek aan een andere wijk in Zürich en een gezellige maaltijd was het weer tijd om afscheid te nemen. Wat heb ik genoten van het weekend!
En gelukkig zet het lekkere weer zich de komende dagen nog even door.

1. Moeder Margot:
    14 maart 2017
    Wat een ontzettend leuke weergave van het weekend en ik heb ook een toevoeging namelijk dat wij door deze lieve dochter enorm goed verzorgd en verwend zijn! Mam
  2. Maris Terpstra:
    14 maart 2017
    Lief mam! Dat is graag gedaan!